سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلهک گردی

آشنایی با محله پر رمز قلهک

این پست درباره ی قله کوچکی است که در گذشته محل سکونت ده تا دوازده خانوار بوده است، که امروزه این محله سرخ رنگ را همگان به اسم قلهک میشناسند و جز منطقه سه و منطقه بالاشهر تهران به حساب می آید. افراد ساکن در این منطقه همیشه از آب و هوای خوب، ساکت و بی حاشیه آن تعریف میکنند که امروزه در میان آلودگی‌های بصری، صوتی و هوایی میتواند توجیحی مناسب برای بالا بودن قیمت آپارتمان در قلهک باشد. محله قلهک تهران از جمله محله هایی است که برای سکونت بسیار مناسب میباشد؛ جهت آگاهی از قیمت رهن و اجاره آپارتمان قلهک املاک آکس بهترین و کامل ترین فیلد ها را برای شما آماده کرده است.

تاریخچه محله قلهک

گذشته و تاریخچه ای از محله پر قنات تهران! قلهک در گذشته از آبادی‌های شمیران محسوب میشد. محله قلهک که در 13 کیلومتری امامزاده صالح قرار دارد و به دوران قاجار برمیگردد در آن زمان حدود هزار نفر جمعیت داشته است. قلهک در زمان قاجار به جهت وجود چندین رشته قنات بسیار حائز اهمیت بوده؛ اکنون نیز برخی از قنات‌های قلهک باقی مانده است که آب قنات موجود در سفارت انگلیس قلهک توانسته درخت‌های این منطقه را سیراب کند. این محله علاوه بر آب و هوای بسیار خوبی که دارد از جمله مناطق اصیل تهران نیز میباشد.

دسترسی به قلهک

قلهک از جمله محله‌هایی است که به جهت وجود ایستگاه مترو در این منطقه اصلا نباید نگران رفت و آمد باشید؛ ایستگاه مترو قلهک و ایستگاه مترو شریعتی دسترسی به این منطقه را به سهولت امکان پذیر کرده است. دسترسی به مترو و رفت و آمد در قلهک به راحتی امکان پذیر است. همچنین اگر قصد رفت و آمد به قلهک با وسیله شخصی را داشته باشید میتوانید از بزرگراه صدر و همت عبور کنید. قلهک از سمت شرق به محله دروس و از سمت غرب به رودخانه قلهک، از شمال به سفارت بریتانیا و از جنوب به خیابان ظفر دسترسی دارد. بهترین مسیر برای رفتن به قلهک استفاده از مترو قلهک میباشد.

خیابان‌های مهم قلهک

میتوان گفت اصلی ترین خیابان قلهک، خیابان یخچال میباشد؛ بوستان خلیج فارس که از بزرگ ترین و قدیمی ترین پارک‌های تهران میباشد نیز واقع شده در خیابان یخچال میباشد. بطور کلی خیابان یخچال و خیابان شریعتی از بهترین خیابان قلهک هستند.

جاذبه‌های گردشگری قلهک

در دو خیابان اصلی قلهک یعنی خیابان دولت و خیابان یخچال، جاذبه‌های گردشگری و تاریخی بسیار جذابی واقع شده است که در ادامه به آنها پرداخته ایم.

مجموعه پردیس قلهک

از بارز ترین مکان‌های تفریحی و فرهنگی قلهک میتوان به مجموعه پردیس قلهک اشاره کرد؛ پردیس قلهک مجموعه ای کامل از باشگاه ورزشی، سینما، فودکورت و دیگر مراکز فرهنگی میباشد، این مجموعه مجهز به سالن چند منظوره میباشد که از بهترین و کامل ترین مکان های تفریحی قلهک میتوان این مجموعه را نام برد. مجموعه ورزشی پردیس قلهک تشکیل شده از دو سالن ورزشی بدنسازی و استخر میباشد. کنار هم قرار گرفتن سالن ورزشی و استخر توانسته نکته مثبت این سالن‌های ورزشی باشد.

باغ قلهک

باغ قلهک یا همان سفارت انگلیس وسعتی حدود 20 هکتار دارد این باغ واقع شده در خیابان شریعتی تهران میباشد. در این باغ سرسبز و خوش رنگ درختانی نظیر درخت مجنون، چنار و نارون و همچنین انواع گل و گیاه‌های زیبایی وجود دارد که به این باغ زندگی بخشیده است. تنها قنات باقی مانده قلهک از گذشته‌های بسیار دور مربوط به قنات پر آبی است که در این باغ وجود دارد و به جهت وجود همین قنات است که باغ قلهک را به سرسبز ترین باغ این محله تبدیل کرده است. آشنایی با محله قلهک به جهت تاریخ و پیشینه ای که دارد بسیار مفصل میباشد.