سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تجریش گردی

امروز بریم باهم تجریش گردی و یه تفریح درست حسابی داشته باشیم!

تجریش گردی

با مترو راحت میتونیم بریم تجریش؛ البته تجریش هم دسترسی به مترو داره، هم بی ارتی و حتی میتونیم با تاکسی بریم باید ببینی کدوم برات راحت تره؛ از خوبیای تجریش همین دسترسی های فوق العادشه که حتی دسترسی و به محله های اطراف تجریش رو هم راحت کرده.

 وقتی از مترو بیایم بیرون اولین جایی که میتونیم بریم بازار چهار فصل تجریشه. نوبرونه ترین میوه هارو تو تجریش تهران میتونید پیدا کنید؛ بازار تجریش به بازار چهارفصل تهران معروفه که دلیلش هم میوه های خوشرنگ و خوش طعمشه؛ تو این بازار میتونی میوه های خوشرنگ، انواع ادویه ها و ترشیجات لذیذ، تنقلات و خشکبار ترو تازه پیدا کنید. بازار تجریش ازون بازاراییه که نمیتونی بری و خرید نکنی، مخصوصا که خوراکی و تنقلات خیلی دوست داشته باشی. البته نکته جالب این بازار اینه که فقط تنقلات و خوراکی نداره، میتونید صنایع دستی و پوشاک با کیفیت عالی پیدا کنید. بازار تجریش هم پیشینه تاریخی خیلی خفنی داره هم اینکه خیلی رنگی رنگیه.

بازار رنگی تجریش

بعد از اینکه تو این بازار مفصل گشتیم میتونیم بریم امامزاده صالح، چون همین بقله خیلی نزدیکه فقط 5 دقیقه پیاده روی داریم. بعد از زیارت و یه استراحت کوتاه بیا بریم سمت کاخ سعدآباد و دربند خوش آب و هوا؛ مگه میشه بیایی تجریش و نری دربند آش بخوری!!

باید با تاکسی بریم سمت دربند و یه دل سیر اونجا بگردیم؛ دربند رستوران و سفره خونه های خیلی خفنی داره میتونیم ناهار و همونجا بزنیم و از آب و هوای خنک دربند لذت ببریم. میدونی که آب و هوای دربند بخاطر رودخونه ای که داره خیلی خنک و نابه حالا تصور کن کنار رودخونه تو یکی از رستوران هاش نشسته باشی و یه نسیم خنک هم هی میخوره به صورتت عجب جای دنجی!

به نظر من برای تجریش یه روز وقت کم و نمیرسیم قشنگ همه جاشو ببینیم، یکم باید عجله کنیم تا بتونیم به کاخ سعدآباد هم برسیم. کاخ سعدآباد درست پائین تر از دربنده وقتی داشتیم با تاکسی میرفتیم دربند میتونستی یکی از ورودی هاشو ببینی. میشه پیاده بریم سمت کاخ میتونیمم با تاکسی بریم، به نظرم بیا پیاده بریم. کاخ سعدآباد یه ورودی داره اما برای بازدید از موزه هاش باید بلیت جدا بگیریم تا بتونیم آثار تاریخی کاخ هم ببینیم. یکی از موزه های کاخ سعدآباد موزه لباسشه که به نظر من بهترین موزه کاخ میتونه باشه راستی موزه استادفرشچیان هم تو کاخ سعدآباده اگه نقاشی و هنر خیلی دوست داری بازدید ازین موزه بر تو واجبه! موزه اسلحه و ماشین های قدیمی هم داره که اگه دوست داشته باشی میتونیم بریم ببینیم.

کاخ سعدآباد تهران

بعد از اینکه حسابی تو کاخ و موزه هاش گشتیم بیا بریم سمت مترو که خیلی دیره؛ دور میدون یه نوشیدنی خنک بزنیم و بریم که خسته شدیم. کاش میتونستیم یسر بریم باغ فردوس یکم تو کافه اونجا بشینیم و رفت و آمد آدم هارو نگا کنیم لذت ببریم. باغ فردوس یه سینما هم داره اگ وقت داشتیم میتونیم یه فیلم هم ببینیم و تجریش گردی امروز و تموم کنیم.

امروز به بهترین جاهای تهران برای عکاسی سر زدیم و بهترین عکس هارو ثبت کردیم. تجریش ازون محله هایی که خونه های خیلی خفنی داره و میتونیم به خرید اپارتمان در تجریش  هم فکر کنیم.