سفارش تبلیغ
صبا ویژن

باشکوه ترین اتاق خانم ایرانی

مجموعه تاریخی نیاوران، واقع شده در شمال تهران در محله نیاوران میباشد که باشکوه ترین اتاق خانم ایرانی را در خود جای داده است. این مجموعه تاریخی، که از بخش های متفاوتی تشکیل شده ، امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

کاخ نیاوران محل جمع آوری آثار بسیار ارزشمندی بوده و موزه های بسیار زیادی را در خود جای داده است. این کاخ در شمال شرقی باغ نیاوران واقع شده است که می‌توان این باغ را از آخرین اقامتگاه های پادشاهی در ایران دانست. در این مجموعه تاریخی و زیبا می‌توانید اطلاعات تاریخی و مستنداتی در مورد دوران پهلوی و قاجار مشاهده کنید؛ اگر علاقه مند به تاریخ گذشته ایران هستید، بازدید از این کاخ را از دست ندهید.

یکی از موزه های موجود در این کاخ، مربوط به فرح پهلوی است که از باشکوه ترین موزه های موجود در این کاخ بشمار می‌آید. اتاق موجود در این کاخ، اتاق آرایش فرح پهلوی بود. فرح پهلوی علاقه خاصی به این اتاق داشت؛ اتاق وی که اکنون به یکی از زیبا ترین موزه های کاخ نیاوران تبدیل شده است، بازدید از آن برای عموم آزاد می‌باشد.

کاخ نیاوران

در طبقه اول کاخ نیاوران می‌توانید سالن انتظار مهمان، ناهارخوری، اتاق استراحت و سالن سینما را مشاهده کنید؛ در طبقه دوم این کاخ نیز می‌توانید اتاق خواب و اتاق مطالعه خاندان پهلوی، اتاق لباس، اتاق آرایش محبوب فرح پهلوی و اتاق کار ایشان همچنین اتاق استراحت شاه را مشاهده کنید.

اتاق آرایش فرح پهلوی که از محبوب ترین اتاق های ایشان بود و علاقه خاصی به این اتاق داشتند امروزه به یکی از زیبا ترین و پرطرفدار ترین موزه های این کاخ تبدیل شده است. کاخ نیاوران از معماری بی نظیری برخوردار است که تلفیقی از معماری سنتی و مدرن آن دوران را شامل می‌شود. طراحی و معماری بی نظیر این کاخ توسط، محسن فروغی انجام شده است، همچنین گچبری این کاخ به دست استاد عبداللهی و آینه کاری کاخ نیاوران نیز زیر نظر استاد علی اصغری صورت گرفته است.در این کاخ اثر استاد ابراهیم کاظم پور را می‌توانید در نمای کاخ و کاشی کاری های آن مشاهده کنید.

جالب است بدانید، کاخ نیاوران سقفی متحرک دارد که در برخی از روز ها برای مشاهده بازدیدکنندگان آنرا باز می‌کنند؛ کاخ نیاوران تنها بنای سلطنتنی با سقف باز شو است.

امروزه محله نیاوران از طرفداران زیادی برخوردار می‌باشد که به دنبال خرید آپارتمان در نیاوران تهران هستند؛ آپارتمان ها و برج های نیاوران از جمله بهترین و لوکس ترین آپارتمان های شمال تهران بشمار می آیند.