سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هنرمندان معاصر در آغوش تهران

کاخ نیاوران

کاخ نیاوران یکی از دیدنی ترین محله های تهران برای بازدید و گردش بوده که از گذشته بسیار غنی برخوردار می‌باشد. کاخ نیاوران نمادی از فرهنگ ایرانی بوده که آثار ارزشمندی را در خود جای داده است.

مشهور ترین اثر پرویز تناولی، که مجسمه بسیار زیبا است در این مجموعه به نمایش گذاشته شده است. پرویز تناولی، مجسمه ساز، نقاش ایرانی است. جناب تناولی را یکی از پیشگامان مکتب سقاخانه ایران مینامند.

آثار دیگری از نقاشان درجه یک ایرانی همچو محسن فروغی را میتوانید در دیوار های کاخ نیاوران مشاهده کنید.

همچنین آثار ارزشمند جناب مسعود عربشاهی نیز در این کاخ به نمایش گذاشته شده است.

کاخ نیاوران میزبان هنرمندان غربی نیز بوده است، از آثار غربی موجود در این مجموعه می‌توان به تابلوی سه بانو اثر ماری لورنس و منظره اثر الفرد سیسیلی اشاره کرد. همچنین از مهم ترین آثار غربی موجود در این مجموعه میتوان به پرتره فرح دیبا که به دست ویدال کورداس کشیده شده و پرتره محمدرضا پهلوی که توسط وی اف درایر طراحی شده است اشاره کرد.

کاخ جهان نما

کاخ موزه جهان نما یکی از زیبا ترین بخش های کاخ نیاوران تهران است. در کاخ جهان نما می‌توانید نمایشگاهی کامل از آثار هنری هنرمندان ایرانی و بین المللی را مشاهده کنید. در این موزه می‌توان با انواع هنرهای معاصر آشنا شد و سیر هنری ایران را مشاهده کرد.

نام این موزه، آثار موجود در این موزه را به درستی عنوان کرده، چراکه در این موزه آثار جهانی به نمایش گذاشته شده است. هنرمندانی نظیر ویکتور وازارلی، پیکاسو و هنرمند ایرانی سهراب سپهری را در این موزه مشاهده کنید. نه تنها نقاشی بلکه مجسمه های بسیار قدیمی و باارزشی نیز نگهداری می‌شود.

محله نیاوران تهران از گذشته های بسیار دور مورد توجه قرار گرفته است. نیاوران واقع شده در منطقه 1 تهران در محله شمیرانات بوده که امروزه به یکی از لوکس ترین و لاکچری ترین محله های تهران تبدیل شده است. برج های نیاوران از معماری بی نظیری برخودار هستند که امکانات بسیار عالی را در اختیار ساکنین خود قرار می دهد. خرید آپارتمان در نیاوران تهران به یکی از بزرگ ترین آرزوهای تهرانی ها تبدیل شده است.